Według badań 74% konsumentów jest owych...
W opublikowanym w kwietniu 2022 raporcie, opracowanym we współpracy z Boston Consulting Group, ankietowano uczestników pod kątem preferencji związanych z ekologicznymi opakowaniami oraz chęci płacenia więcej za produkty w opakowaniach będących przyjaznymi środowisku.
Okazało się, że większość konsumentów identyfikuje się jako „świadomi ekologicznie”, przy czym ponad dwóch na trzech konsumentów uważa „przyjazne dla środowiska opakowanie nadające się do recyklingu” jako ważne. A z 74%, którzy powiedzieli, że zapłaciliby więcej za ekologiczne opakowania, prawie jedna czwarta jest gotowa zapłacić za wzrost kosztów o 10% lub więcej. Wynika to prawdopodobnie z większej świadomości konsumentów dotyczącej plastikowego zagrożenia naszej planety, które odczuwamy coraz bardziej. Dlatego przeciętny nabywca bardziej niż kiedykolwiek skupia się na zrównoważonym życiu i jest gotowy zapłacić więcej za poddawalne recyklingowi opakowanie, aby chronić planetę.
„Ta zwiększona świadomość konsumentów, napędzana zwiększonym doniesieniem w mediach o wpływie zanieczyszczeń na środowisko i odejściem dużych korporacji od tworzyw sztucznych, niezależnie od tego, czy są to słomki, torby na zakupy czy plastikowe butelki na wodę, naprawdę podkreśla nasze odkrycia” – powiedział Michael Mapes, dyrektor generalny Trivium Packaging.
„Konsumenci bardziej niż kiedykolwiek skupiają się na zrównoważonym życiu i są gotowi zapłacić, aby chronić planetę. Daje to markom realną możliwość wpływania na decyzje zakupowe poprzez oferowanie przyjaznych dla środowiska opcji dla swoich konsumentów" – dodał Mapes.
Wyniki raportu pokazują również, że prawie połowa konsumentów unika tak zwanego „szkodliwego” opakowania. Spośród konsumentów unikających „szkodliwych” opakowań. 68% respondentów kojarzy plastik z zanieczyszczeniem oceanów.
„Przy stosunkowo niskich wskaźnikach recyklingu pokonsumenckiego (jednorazowego użytku), tworzywa sztuczne nadal mają wpływ na środowisko. W ostatnich latach badania wykazały, że około 79% plastiku gromadzi się na wysypiskach lub w środowisku” – powiedziała Jenny Wassenaar, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju w Trivium Packaging. „Badania pokazują, jak duży nacisk konsumenci kładą na rozwijanie naszych opcji opakowań, aby zmniejszyć nasz wpływ na środowisko” — powiedział Mapes.
Badanie zostało przeprowadzone przez Boston Consulting Group w USA i obejmuje odpowiedzi od ponad 15 000 konsumentów ze Stanów Zjednoczonych, Europy i Ameryki Południowej.
Dodaj komentarz