74% konsumentów jest gotowych zapłacić...
Według badań Trivium Packaging prawie trzy czwarte (74%) konsumentów jest gotowych zapłacić więcej za produkt w ekologicznym opakowaniu. W opublikowanym w kwietniu 2022 raporcie, opracowanym we współpracy z Boston Consulting Group, ankietowano wśród uczestników ich preferencje związane z ekologicznymi opakowaniami oraz skłonność konsumenta do płacenia więcej za produkty w opakowaniach przyjaznych środowisku.
Jak wynika z badań - większość konsumentów identyfikuje się jako „świadomi ekologicznie”, przy czym ponad dwóch na trzech konsumentów uważa „przyjazne dla środowiska opakowanie nadające się do recyklingu” jako ważne. A z 74%, którzy powiedzieli, że zapłaciliby więcej za ekologiczne opakowania, prawie jedna czwarta jest gotowa zapłacić za wzrost kosztów zakupu o 10% lub więcej.
Obecnie konsumenci, bardziej niż kiedykolwiek, skupiają się na zrównoważonym życiu i są gotowi zapłacić, aby chronić naszą planetę. „Ta zwiększona świadomość konsumentów, napędzana przez zwiększone doniesienia w mediach na temat wpływu zanieczyszczeń na środowisko i odchodzenia dużych korporacji od tworzyw sztucznych, niezależnie od tego, czy są to słomki, torby na zakupy czy plastikowe butelki na wodę, naprawdę podkreśla nasze odkrycia” – powiedział Michael Mapes, dyrektor generalny Trivium Packaging .
„Przy stosunkowo niskich wskaźnikach recyklingu pokonsumenckiego (jednorazowego użytku), tworzywa sztuczne nadal mają wpływ na środowisko. W ostatnich latach badania wykazały, że około 79% plastiku gromadzi się na wysypiskach lub w środowisku" – powiedziała Jenny Wassenaar, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju w Trivium Packaging.
Dodaj komentarz